Friday 16 August 2013

Mirae Kiroro :’)

Semalam 8 Syawal, ada orang datang bertandang ke rumah.

She’s  Nur Amira Hafiza Mohd Hisham.
Or me called her Mirae Kiroro. Pengaruh lagu Jepun dulu la sebab femes sangat. Hehew.

Lama gilaaa weh tak jumpa budak ni!
Last jumpa dia sebelum aku masuk asasi kot. Or to be exact, 2 bulan sebelum aku masuk asasi. Masa tu dia siap bagi a bouquet of roses lagi. Wahhh, bunga feveret! Ada lagi bunga tu, aku keringkan. Well, aku kan suka simpan barang. Sentimental value la konon. Eheh. Kira setahun lebih dah. Masing-masing ada komitmen bila dah masuk asasi, masuk matriks. Aku pulak hidupnya nomad. Mana lah nak bertemu jodoh dengan si Mirae ni. Haish.

So semalam kami pun berjumpa lah. Eksaited uolls! :D

Even pernah ada krisis, dia still one of my bestie masa sekolah. She’s my setiausaha dalam Badan Pengawas. Nama pun kawan kan. Tak sah la if tak pernah selisih faham kan. :’)

Mirae pulangkan novelsss yang dia pinjam. Oh my bebeh novel, come back to mami. Wehoooo :3

Pastu kitorang pergi mini market cari lauk basah untuk lunch. Seronok tahu cari barang masak dengan girl friend. Terasa masing-masing dah besar. Dah kena masuk dapur bagai. Buleh nikah dah ni mek. Hailaaa, nampak tak kegatalan di situ? Astaghfirullahalazim. Hee J

Then balik rumah semula, Mirae pun start la apply PTPTN dia. As aku dah siap, kira aku tolong guide dia mana-mana yang tak faham la. Sambil buat tu kitorang share cerita dalam setahun lebih ni. Wahh, banyak betul yang aku terlepas pasal dia. And banyak jugak yang dia terlepas pasal aku.

Cerita punya ceritos, perut pun sudah lapar juga la amma. Ayuh le kita memasak. Lauk simple je, ikan kembung masak sambal dengan kangkung goreng. Tengah-tengah makan tu tetiba budak ni tercekik tulang ikan. Haih, nasib baik tulang tu berjaya menuruni oesophagus beliau. Phew! Alhamdulillah :) 

Best kot lepak dengan Mira. Dari pagi sampai ke petang.
Banyak benda kita cerita, kita kongsi, kita tukar pendapat.
Thanks untuk semua tu. :’)
And aku harap kita sama-sama dapat selesaikan apa yang kita bincang tu. Insyaallah J


Oh ya, thank for the chocolate even choc tu ada nuts. Adoi. Takpelah, macam kau cakap, aku makan choc dengan buah tu aje ye. If jumpa kacang, buang je. Hehe.


By the way, Mirae Kiroro ni masih tak dapat terima kenyataan yang dia dah nak masuk 20 tahun depan. Mentang-mentang lah u slim, u kecik, sempat berangan nak jadi muda sentiasa yep.

Perasan betul lah. -_-
Haha.

Welcome back to blogger weh.
Cepat buat entry baru.
I'll be waiting ^_^

No comments:

Post a Comment