Thursday 15 August 2013

Midnight Craving

Dah malam. Takde la 12 tengah malam pun. Tapi semua orang dah masuk bilik, tidur. Dekat luar semua lampu dah bertutup, gelap, sunyi.

Dan aku elok atas katil menghadap lappy.

Aku lapar. Betul,tak tipu. Lapar. T.T

Tapi cuak nak pergi dapur. Pastu tetiba aku dengar orang bukak lampu, bukak kipas, bukak tv kat luar.
Ha, aku tau dah. Ni konfem si Ami yang melepak tengok tv ni. Sementara tengah ada orang dekat luar la kena manfaatkan peluang untuk mencekik. Hehew.

So I opened up the door. Dia pandang aku yang tersengeh macam kerang busuk kat tepi pintu.

“ Kau apesal?”

“Weh. Aku lapo la weh. Tadi takde orang kat luar. Ni kau lepak boleh ah aku makan jap.”

“ Ler. Tak cakap. Aku pun lapar gak ni. Ain, masak nasi goreng kampung weh. Teringin ah.”

“ Ah, cekadak pulak kau ni. Aku nak cekik maggie je. Tak kuasa aku nak masak. Kau nak, kau masak ah.”

“Ala, aku mana reti masak. Kau masak la. Boleh makan jugak. Ikan bilis ada, belacan ada. Masak la Ain.”

eh budak ni, aku tengah kebulur banyak pulak songeh dia -,-

“ Hm. Masalah sekarang ni, aku tanak makan nasi. Kau tau tak dah pukul 11.40 ni. Kau nak aku makan nasi pastu tido? Oh nonono, nehi nehi. Kabhi nehi. Plus, aku tak boleh makan ikan bilis, makan belacan. So buat ape aku nak susah-susah masak if aku tak makan kan.”

“ Ala Ain. Tolong la. Aku tanak makan Maggie. Aku nak makan nasi.”

ei ei ei dia ni kan. mencabar kelaparan aku sungguh la. ada aku makan jugak budak ni kang.

“ Camni la. Kau masak eh? Aku ajar kau masak.”

“ Hmm. Kau sedia la bahan dia. Nanti aku masak je.”

“ Dei thambi! Boleh pulak kau nak negotiate dengan aku kan. Tanak tolong kang, kebulur padan muka.”

“ Yelah yelah. Apa nak pakai ni?”

Hehew. Best rasa dapat kalahkan lelaki. Sanggup tu, demi perut dia. HAHA

“ Okay, kau nak bilis kan. So mesti la kena ada ikan bilis. Belacan tayah ah. Japgi aku bersin bau dia. Herm, bawang, kau amik seketul ni jela sebab kau je nak makan kan. Ha, ni ada lagi ayam masak kicap tadi, boleh la pakai.”

“ Dahtu nak masak cemana ni?”

“Kau amik nasi, gaul dulu bagi dia lerai pastu letak tepi.”

“ Tayah letak garam terus?”

“Boleh je tapi better tayah. Takut kau lupa nanti kau letak dua kali, darah tinggi terus. Ehek.”

“Oh, bawang ni?”

“Bawang tu kau kupas pastu kau hiris sikit. Panaskan minyak, tumis bawang dengan bilis dulu. Pastu masuk ayam. Tapi carik dulu la ayam tu. Pastu masuk nasi kau tu, kacau. Masuk garam, kacau lagi. Tadaaa, siap!”

“Oloh, leceh gila. Nasi goreng aje pun.Takpe ah, aku makan Maggie gak la.”

Leulz. Buat penat je aku ajar tadi. =.=

Maka, makan la kami dua sepupu di tengah malam buta. Elok sangat la, cekik Maggie dengan ayam masak kicap, air susu untuk make sure kenyang pastu air kosong.


Haha. Bagussss sangat. -,-

Tapi apa yang bestnya, sebab this guy tak reti masak. So bila tahap kelaparan dia dah cengghitu, boleh la buli kejap.

Best wo!

>.<

No comments:

Post a Comment