Monday 12 August 2013

Empat Raya

Hari ni Kak Ngah and Kak Uda buat rumah terbuka. Dorang mintak I tolong masak sekali. So ingat harini nak tutup pintu rumah aje la sebab nanti nak siap2 pergi rumah Mak Long. Sekali dah siap mandi semua tiba-tiba Abah balik. Eh eh eh, bukan balik sorang. Ada pulak rombongan dari Pekan nak beraya kat rumah aku. Nasib tu sedara jugak, so layan kan aje le.

Then Hazwani text. Jemput dia buat open house dalam pukul 2 gitu. Aih, saya ni mana ada transport nak bergerak. Ni la susah bila rumah tercampak jauh dari kengkawan. -,- Then Munirah pulak tanya nak pergi ke tak. Nak pergi. Nak join rumah si Nek Wani tu punya open hauss. Sodeh botoi den. T.T

Oh ya, sambil tunggu nak pergi tolong masak tu, perut aku sendiri dah buat konsert mintak makanan. Oh, I need food! Usha fridge, lauk ada ayam, ikan, daging. Hmm. Ikan lah. Let see, oh, ada keli. Mau masak apa ya? Keli goreng berlada? Yummy!

It was my first attempt with this cat-fish. Normal bila kita fry ikan dia meletup sebab minyak panas kan and the possibility untuk dapat parut2 chantek itu amat tinggi. TAPI aku tak sangka masak keli ni macam pergi volcano. Api kecik aje. Sumpah dia punya meletup kuat gila, dah tu jauh pulak tu jarak minyak tu meletup. Cuak aku masak. Habis jauh berdiri. Masa nak balik-balikkan ikan tu I saw gelembung minyak ready nak boost dekat me. Ala-ala slow motion gittew. Tetiba dia meletup! Ohmagashh! Palingkan muka anda! No, aku bukan risau takut muka buruk kena minyak panas. Ok, tu tipu. Mesti la risau, nama pun perempuan kan. But aku takut kalau kena mata macam mana? At least kulit boleh letak minyak, cream. Tapi mata? 

Dah siap lunch tu Bella mesej. Dia cakap dia nak datang, sekali dengan Hazwani and Salwani. Fuyoo, tuan rumah yang buat open house datang rumah aku. Terbalik pulak. Padahal aku tak pergi pun open hauss itu. Wuwuwu, terharu siot! Sayang Nek Wani! Muah muah kisses dari Cucu mung. Hehew. :3

Ha, pastu Bella cakap dia bawak adik dia. And Khery dengan Iman nak ikut. Khery? Haha, second round la dia datang beraya ni. :P Yeahh, jumpa Iman raya ni! Haha, eksaited aku. Biasalah, siapa tak suka jumpa kawan lama kan. Ehek, lama le sangat. Ihikss.

Aku duk tungtangtungtang kat dapur sambil tunggu bebudak ni. Then ada pulak nampak motors motorsss depan tingkap. Hailaaa, budak ni dah masuk pagar ghopenye. Memang rumah sendiri betul. Haha. Bukak pintu, oyeh nampak muka Khery dulu. Pastu ada Shamil. Ehh? Second round jugak. Leulz. 

Then aku nampak one guy in pink shirt, macam Azmeer. Tapi, asal macam lain sikit eh. Sapa eh? Tengok balik, ohhh. Nazrin. Nak buat cemana, first jumpa masa form 4 pastu dia blah pulak masuk MRSM kot. Ni jumpa balik, patut la macam kenal. Heheh.

I was looking for Iman actually. Nampak tak eksaited gila wa nak jumpa lu, Man. Hahaha. Then ada pulak myvi putih datang. Park dekat selekoh rumah. Tu kalau kena sagat dek mat rempit tu free aje calar balar kereta lu. Lahh, miss Bella Halim. Ecece, dia drive lah. Haha. Bawak rombongan uolls.


walaweh orang tu drive! XD


ghombonge cik bella. haha

yeah baby, abg Iman sudah masuk, dia jadi co-driver ;)

"beraya dgn bini"
caption iman dekat fb.
panasss!
lol :P
Dah minum-minum sikit, Khery berhajat nak main chair massage. Cewah, berhajat gittew! Haha. Main le budok. Guna jela. Tak kisah pun :)

segan le kununn -,-
 Masa tu Shamil dengan Iman duk melepak kat depan tv. Senyap aje budak berdua ni. Ohho, no wonder la. Tengok badminton match. China vs Indonesia. Pergh, senyap tak berkutik langsung. Melampau sungguh. Dah tahap abah aku dah tu, bukak chanel cenggitu, senyap teruih. =.=

Iman pulak bermanjee nak charger la, nak ash tray lah. Takpe takpe. Raya kan, kita layan kan aje kehendak mereka. Eheh.

I would say that Salwani ialah model untuk hari ni. Dan Iman pulak jadi photographer tak bertauliah. Haha. Tak caya? Jap.

that's what im tryin to say.
Hall of fame.
Hall of sweet Wani.
^_^
Oh ya, dekat rumah ada dua biji kusyen ni. Heart-shaped cushions. Biasa memang itu jadi sasaran orang datang rumah. Normally ze gegurls and le kids lah. This time, ada jugak yang melekat rupanya. Hahaha.


happy girls are in loveeee :*
Le guys ni cheq taktau la paseipa yang dok qajin nau kuaq masuq toilet. Tapi ada one scene tu masa si Shamil pi toilet semua orang berpakat untuk tukar chanel. Sebab dia yang tengok badminton match tu. Iman tu bukan hardcore sangat pun tengok that match. Haha.

So bila dia keluar, semua dah tengok movie. Cerita Gengster. Haih, dah senyap pulak dah bebudak ni dapat movie. Orang nak snap gambau. Hadoi la -,-

Takpe la, japgi gamba reramai. Kita ambik gambar personal dulu. Hehew.

driver and co-driver for today.
or, shall I say
mama and papa?
kehkehkeh.

bella ajak iman buat gwiyomi.
err -__-
class monitor.
assistant class monitor.
hoi rindu nak panggil gitu wehh!

nek wani dan enpong beliauu
introducing, Nazrin.
the one in pink shirt :)
yang tepi tu,
oh, abaikan aje. XD
boleh plak si iman ni senyum elok.
maniss gittuw!
heheh
tuan rumah yang berseluar aje =.=
OPOCOT!
tekezut mak~
>.<
ni le oghang buat open hauss. dia sanggup turun sini.
muah muah ke Nek Wani.
nenek i yg selalu vogie de vaz <3
iman tak puas hati.
:P

dia nak fly UMS tak lama lagi.
jeles nyaaa!
nak jugak belajar jauh jauh!
T.T
dorang dua-dua WANI :D

si nyamuk aedes lagi -,-
baju peberet lettew.
hehe
peace!
tengok tuuu!
dengan aku tanak sengeh pun.
siapalah akuuuu
*feel sedeh sikett :p
nicely fit :)
tu posisi orang tgh sedap melepak.
haish -,- HAHA
aku sayang dia. jangan tanya kenapa :3
friendzone yeee?
ala, comel betul budak berdua ni :)
Snap gamba kat luar rumah jap. :)

harmony je aku tengok warna dia. hehe
sorang lagi. hehew
bunga pulak dahhh.
ade pulak abg motor entepremm. haha
three ^_^
kepala aku yang teleng or
camera yang senget?
o.o
Nazrin cakap dia buat huruf M. -,-
aku nampak Wani aje buat lep lep.
haha
omg, i lost my hand!
leuls =.=
pendeknyaaaaaa :(
chenta hatiiii :*
Haa, kitorang ada gambar kelas tau. Cewah, feeling sekolah lagi kan. :P

sekolah?
oh takpe, kami dah habis.
IHIKSS <3
free #1

free #2

free #3

Habis dah gambar.
Actually aku cari gambar aku berdua dengan Khery. Tapi tak jumpaa.
Takde jodoh le tu. Hehew.

Muni, Teha, sorry takde gamba korang. Lain kali bagi gamba yang dah snap tu kat aku, boleh aku masuk sini. Ihiks.
Mira, lai lai raya rumah aku. Aku lama dah tunggu nak jumpa kau ni.

Selamat Hari Raya.

Thanks datang rumah. :)

















































No comments:

Post a Comment