Wednesday 14 August 2013

Better?

Harini aku ditugaskan oleh Kak Ngah untuk bawak anak dia pergi jumpa barber. Eceh, ditugaskan tu. Heheh. As sekolah nak bukak dah tak lama lagi kan, kena la kerat rambut bebudak ni. Serabut kot nak dengan rambut panjang and tebal untuk bebudak sekolah ni.

Act, I do have my favorite hair dresser. Tapi masalah dia jauh. And we have no transportation. Haih. So pergi jela kedai yang dekat dengan rumah tu.

Lepas dah serahkan kepala bebudak ni dekat Aunty tu, aku pun mula lah berburakss dengan Aunty dan anak-anak beliau. Sebabnya anak dia sorang tu sebaya aku and the other one is junior aku.

Aunty : Haiyaa wa manyak lama tadak nampak sama lu la amoi. Mana lu pigi juga?

Me : Saya study la Aunty.

Aunty : Oh. Lu study mana meh?

Me : Itu Shah Alam sana maa. Uitm.

Aunty : Oyaya. Saya tau itu Uitm.

Me : Sekarang I sudah habis belajar. Itu pasal ada sini.

Aunty : Oh. Okay okay. Wah, lu sudah gumuk sikit meh.

*haish aunty ni, isu sensitip ni jugak dia nak cakap -,-

Me : Hailoo. Mana ada sikit la Aunty. Ini banyak gemuk la.

Aunty : Haiyaa, tadak apa la amoi. Ini sudah okay maa. Dulu itu lu datang manyak kurus. Tadak lawa meh.


Ceit, dia menggalakkan aku gemuk ke hapeh ni? o.o

Waaaa!

Seteresss ambe. Telinga ni bila dah dengar ada orang cakap elok macam ni mula la dia nak berkomplot dengan hati cakap suruh teruskan lagi perusahaan ternakan lemak-lemak tu.

Ayoyoyo =.=




No comments:

Post a Comment