Friday 12 July 2013

UPU. DEGREE. TESL. UKM. :D

Haritu asasi tutup tirai dalam 07.04.13 centu.

Lepas tu kami bercuti panjang. Menunggu untuk mendaftar program ijazah 02.09.13 nanti, Insyaallah.
Tudia, lama kan cuti kitorang? -.-

Tapi, 11.07.13, pukul 1200 ada announcement from pihak UPU.
Check la sesapa hat duk apply tu mai la pakat check dapat uni mana, kos apa. Hehew.

Maka aku pun dengan nebes, dengan eksaited, dengan cuak, hangkut le lappy pegi duk tepi kotak wifi tersebut. Tepat jam aku pukul 12, aku click nak bukak. Ohjeng, jam UPU lambat daripada jam aku. Fine. Takpa. Aku tunggu 15 minit. Bukak lagi.

Loading~
 Page error~
*harus le. satu Malaysia check. Of kos la line busy yedok. -.-

Nak tanya via sms aku tiada berkredit. Oh, tragis. Pastu pi dekat maklong, buat muka simpati jap, maka dapat la 5 hengget. Wehoo. *joget joget :3

Elok ja dapat reply daripada Upu, web pun boleh gerak. Ceit -.-

Lalu aku merenung skrin lappy. Tengok pulak screen taliponku.

Senyap. Otak sedang menghadam.

Ehh?


Betul ni?


Subhanallah. Masyaallah. Alhamdulillah ya Allah.
Syukran syukran syukran :’)

Aku doa siang malam untuk ini. Terima kasih sangat untuk rezeki ni. Bulan puasa pulak tu. Barakah of Ramadan. :)

Arwah ibu dulu guru cemerlang dalam bidang bahasa, dalam bidang sastera, dalam bidang geografi.
Ibu pernah cakap, Ibu bangga aku dapat warisi darah bahasa tu. Tapi ibu cakap lagi bagus kalau aku boleh guna bahasa lain jugak. Bahasa asing. Sebab tu ibu dedahkan aku dengan English, dengan Arabic since aku kecik lagi.

Tapi yang Arabic tu macam tak berapa nak lekat la. Hehe -.-

Orang dah mula dengan asasi, bu. Insyaallah lepas ni orang buat ijazah pulak. Scroll ijazah tu, itu impian Ibu kan? Insyaallah, kalau ada rezeki, tak lama lagi dalam genggaman, bu.

My infinity love to those yang  congratulates me.
I really need your du’a. I do need your support.
Aku tak tahu perjalanan ni macam mana nanti. Aku cuma ada sedikit ilmu untuk masuk ke alam tu. Alam ijazah.

May Allah ease the way.
May the victory be ours.

02.09.13
Bismillah..

No comments:

Post a Comment