Monday 1 July 2013

Couple jom?

Haritu, ada orang datang duduk duduk sebelah aku. Maka tercetus lah perbualan antara kami.

*tercetus gituww, haha

Dia : Kau pernah suka kat someone?

Aku : Pernah.

Dia : Kau sayang sekali la kat orang tu.

Aku : I think so.

Dia : Do you love him?

Aku : Hmm. Entah. Yekot. Aku tau rasa sayang tu ada. Tapi rasa yang atas sikit daripada sayang tu, tah, tak sure. If ada pun, aku bukan pernah cakap pun.

Dia : Laaa. Asal?

Aku : Orang yang jadi suami je layak dapat rasa tu.

Dia : Lol. Apelah kau ni. Dah tu kau couple dgn that guy takkan takde rasa tu kot =.=

Aku : Sape cakap aku couple? -,-

Dia : Apa kau niii. Tadi cakap suka, sayang kat orang tu.

Aku : Dahtu?


Dia : Kau ni couple ke tak sebenarnya??

Aku : Tak.

Dia : Wehhhh!

Aku : Haha. Lek ah. Okay2 camni. I do believe in love, but not in relationship.

Dia : Sebab?

Aku : Sebab aku tak percaya lah.

Dia : Serius a weyh. Takkan kau tak pernah officially declare korang punya rasa tu?

Aku : Serius serius. Kami masing-masing ada rasa tu. Dia pernah tanya untuk declare kan rasa tu.

Dia : Then?

Aku : Tipu kalau aku cakap aku tak gembira, tak excited. Remaja weh, takkan lepas daripada perasaan macam tu.

Dia : Abeh tu kau reject?

Aku : Ish, sape aku ni nak reject2 orang. Lagi pulak, aku memang jenis yang tak percaya pada couple bagai ni. Even macam tu, aku tak reti nak tipu diri sendiri. Aku rasa aku sayang dia. So aku mintak maaf dekat dia, aku cakap aku taknak jadikan rasa ni as something official. Kitorang tahu rasa hati masing-masing, itu dah cukup untuk aku. Aku lagi selesa if kitaorang stay macam tu. Kawan yang bukan kawan tapi jugak bukan couple. Saling membantu dalam studi even bukan studi di tempat yang sama. Saling jadi pendengar untuk life issues. Saling kenal dengan family. Somehow bagi certain people, benda tu macam fake gila kan. Konon2 budak baik tak bercinta tapi kelakuan camtu jugak. But entah, itu cara aku. 

Dia : Oh. Gila kot. Kalau aku, ish. Tak tahan lah.

Aku : Macam aku cakap tadi, itu cara aku. Lain orang lain cara kan. Setiap orang ada cara tersendiri macam mana nak handle life dorang, hati dorang.

Dia : Em. Yang tu aku setuju. So sekarang korang still lagi?

Aku : Sadly, tidak. See, nasib baik kan aku tak cakap 3 words tu dekat dia. Kalau tak, rugi jek. Tak jadi yang sah tapi free2 dapat ayat mahal tu.

Dia : Lah. Kenapa?

Aku : Takde jodoh kot :’)

Dia : Kau tak sedih?

Aku : Aku manusia la. Bukan robot takde perasaan.

Dia : Hm. Kesian kau.

Aku : Don’t be. Aku percaya, ada hikmah setiap orang tu wujud dalam hidup kita. And mungkin jugak belum masanya lagi aku jumpa dengan orang yang tepat.

Dia : Kalau dia memang orang yang tepat macam mana? Tak rasa kau dah lepaskan peluang?

Aku : If he’s meant for me, then he’ll always be the one. Cuma mungkin sekarang aku ditakdirkan jumpa dia cuma untuk belajar how to be stronger je. Tapi tulah, malas dah nak berharap macam tu. Yang sakit nanti diri sendiri jugak kan.

Dia : Kira kalau ada mana-mana guy ajak couple memang tanak ah ni?

Aku : Nope. 

Dia : Kalau ajak kahwin?

Aku : Tanak jugak.

Dia : Amende kau ni. =.=

Aku : Kahwin dengan nikah tu lain. Ajak nikah okay la kot.

Dia : Complicated ah kau ni.

Aku : Atas cara kau pandang aku cemana. Kau tengok susah, nampak susah ah. Hehe :P

Dia : Nonono. Aku tak rasa kau susah. Aku rasa kau ni pelik.

Aku : Aku unik lah. :3

Dia : Sukati kau la. Eh, mak aku dah sampai. Gerak dulu.  Salam.

Aku : Wassalam.

*hugs and kisses <3


So, cenggitula kami bercotcet.
Nak couple? Tanak couple?
Terserah. Itu hak masing-masing.
^_^


No comments:

Post a Comment