Friday 12 July 2013

Baby of July #2

Selamat sudah puasa sulung dan kedua untuk tahun ni. Aku sempat berterawih. Alhamdulillah, ada hikmah cuti asasi lama ni kan. :)


12.07.1994

NURUL NAZIHAH SHAMSUDDIN

THE LOVE. <3

Aku pun taktahu lah keadaan masa tu macam mana. Mesti kecoh kan nak sambut kau keluar. I bet mesti kau menangis wawawa punyalah time tu. Ihiks. Sorry babe, couldn’t explain much. Well, kau keluar awal 3 bulan dari aku kot. Haha :P

Well let see..  


                                                
Aku kenal kau dekat Skfas. Kelas 6 Aktif. Aku ingat lagi, time aku masuk tu aku duk belakanggg sekali *amboi, jauh benau.  Masa tu, horang tu pengawas, kita ni budak baru. Dia kawan dengan geng pengawas dia jaa. Tak nampak kita di sinun. Haha. Emo jap aku -_-

Aku pernah cakap dekat kau kan, kawan tu bagi aku lain-lain.
Ada kenalan. Ada kawan. Ada kawan baik. Ada sahabat.

Dan kau pernah tanya aku, kau sahabat aku ke tak.
And aku. Dengan kejamnya jawab, ‘TAK’.

Sampai ada orang tu siap kasi surat kat aku, ada le lebih kurang cengghini ghopenye,

“aine, aku tau aku bukan sahabat kau. dan aku tak mampu jadi sahabat kau macam dia. tapi aku nak kau tau, aku selalu sayang kau.”

Gulp!

Terdiam kejap aku baca. Terasa aku kejam. Sangat kejam dekat sorang kawan macam kau. Haih. -,-

My lovely Zie,

Kau tahu tak, aku tak pernah lagi jumpa orang macam kau. Yang mulut dia tak reti berenti, ada je cerita dia nak cotcet dengan aku but still, dalam masa yang sama, dia boleh diam untuk dengar cerita aku, dengar masalah aku, marah aku sebab aku ni teramatlah sengal, boleh nangis sesama dengan aku, boleh pujuk aku, bagi aku cool down, bagi aku senyum balik.

Dan semua tu dalam masa yang sama. All in once. Whoa! :D

Walaupun kau dah pindah, walaupun kita jauh, kadang-kadang aku tak rasa pun macam tu. Sebab cara kau treat aku sama je macam kau still ada dekat sini. Cara kau jerit, cara kau gelak, cara kau marah kat aku. Tetap sama. Sebab kau tetap kau. Kau tak lupa kawan. :’)

Anyway,





 Happy Birthday. :)

Meh aku nak buat ucapan sikit. Hehew :3

Selamat cukup 19 tahun. Alhamdulillah, masih cukup sifat sempurna akal fikiran. Lepas ni kena belajar jadi budak besar tahu. Nak masuk 20 la tahun depan. Dah tak boleh jadi budak kecik lagi. Ehek. Rajin-rajin belajar. Buat pbs tu even kau penat ke rasa malas cemana sekalipun. Sikit lagi nak habiskan semester ni kan. Aku tunggu kau dekat universiti nanti. Selalu ingat, kau buat pra uni pun, kau tetap sama dengan aku. Takde beza. Kita sama-sama cari ilmu. :) Jaga diri. Jangan hanyut sangat even kau tengah berchenta. Kalau dia cuba nak buat pape, kau sepak aje. Lepas tu blah. Okes? Nak nikah ajak aku. Tak ajak aku tembak kau. Aku doakan yang terbaik untuk kau Zie. Semoga sentiasa dalam lindungan Dia, dalam rahmat Dia. Anything kau still ada aku tahu. Faham budak jendoi yang comel?



 Aku sayang kau. :')

*entri untuk kau dengan entri untuk syikin lain. tapi korang tetap Baby of July. :)







No comments:

Post a Comment