Wednesday 27 November 2013

Stressed much?

Assalamualaikum.

Wargh~
Banyak gilos kerja sekarang ni -.-

Daftar UKM dulu 1/9. Pastu tak balik sammmmpai lah raya haji. Bila eh? Somewhere in middle October kan. Ha, lepastu balik sini semula. And haritu ada midsem break. Dekat dua minggu jugak la cuti dia.
Oh, yang tu pun tak balik. Melepak kat sini. Study lah konon. KONON -_____-''

So yeah, the assignmentsss, the quizessss, the programosssss, the meetingssss, makan tak tentu, tidur tak tentu, etc etc etc etc etc.

Melampau la pulak kan.

Sampai satu tahap ni, aku dah rasa macam, macam apa ek. Hm. Something is wrong somewhere. Yep yep. Sungguh. Stress, tapi aku simpan. Sudahnya jadi stress dalaman.

Then mula lah, sakit itu, sakit ini. Pening sana, pening sini. Muntah sana, muntah sini. Tak lawas sana, tak lawas sini. Angin sana, angin sini. Nak jejak ke Pusat Kesihatan tu olos, kemalasan yang teramat weh. Jadinya, kita pun go on jela dengan perkara2 kat atas tadi. Tak selesa pun, jalan semacam je semua kerja tu.

Haih.
So there's this one day. Memang dah tak larat gila.
Boleh normal semula pun sebab jumpa budak2 fac, sebab ade test haritu.
Elok je siap jawab, terus pegi jumpa Doctor.

Maka berlaku lah proses soal jawab dalam bilik rawatan tu. Check la apa yang patut. Cerita lah kerja semua tu.
And the Doctor, she said,

"Awak tahu kenapa awak jadi macam ni? Sebab terlalu banyak benda yang awak fikir, yang awak nak siapkan dalam satu masa. Ni dah jadi kes over-stressed tahu."

*well, bukan saya nak pun. ketua saya yg kasi due centu*

"So macam nilah, saya bagi ubat dengan vitamin ni sikit, make sure awak makan. And please, jaga semula pemakanan awak. Jangan makan benda mengarut or makan sesuka hati pukul berapa pun. Make sure you get yourself enough sleep. Oh, kalau boleh, pergi la mana-mana dulu. Rileks. Tadi pun cakap dah lama tak balik kan. Balik lah. One or two days at home should be fine."

So, aku dengan gumbiranya bercadang nak balik this weekend. :3
Assignments tu bawak balik la. Buat kerja dekat rumah best sikit. Perasaan stay rumah tu sangat wahhh~

Baru plan nak beli tiket, tiba-tiba ada senior dengan felo ni panggil.

Dipendekkan cerita, aku kena sketch and buat the whole pelan dekat computer untuk salah satu majlis ni. At least kena ada 10 pelanssssss. Nak main dgn lappy yek. 10 pulak tu. Dorang nak tengok semua tu hari Ahad ni. And hari ni hari apa? Oh yes, today's Wednesday.

Oh. Oh. Oh.
Lamanyaaaaaaaaaaa masa yang aku ada. -_______________-

Haih.

Jadi?

Tak balik lagi lah jawabnya.
Lepak UKM lagilah jawabnya.
Bertambah stress la jawabnya.

-.-


No comments:

Post a Comment