Tuesday 14 January 2014

Reflexology by Blind

Assalamualaikum.

Semalam was my jalan-jalan day. Luang masa dgn rumie sebelum balik cuti. Kitorang ada singgah Mid jugak. I  think it was my sixth or seventh in Mid yet tetap jugak sesat. Aih =='

So, sebab dah penat, kitorang pun saja la usha spa. Tapi harga diaaa, sobs sobs. Sodeh hati den melihatnyo. T.T

Then we passed this one small shop lot. Comel je kedai tu ada hias dengan buluh, batu sungai semua. Tengok nama, Reflexology and Health *kot, hehe* And tengok dekat bawah tu pulak, 'Dimiliki oleh Persatuan Orang Buta Malaysia'.

Hm, sounds interesting.

Reflexology
RM 30 : half an hour
RM 45 : an hour (including shoulder massage)

Body Massage
RM45 : an hour

Semua ni diuruskan oleh orang-orang buta. I mean, ada yang full-blind, ada jugak yang half-blind. And dorang memang asingkan untuk pelanggan perempuan dengan tukang urut perempuan and vice versa. So, cantik la kan. :)

As I had quiet bad experience in body massage, aku tak pilih la yang tu. *sumpah serik doh. Kakfa, my rumet ambik yang tu. I ambik yang reflexology sejam tu, sekali dengan shoulder massage.

Well I must say that they are good. Seriously! (Y)

Pernah dengar orang cakap, if nak urut, dengan orang buta lagi best sebab sense dorang lagi kuat. Rasanya betul la kot. Hehe.

Aku dapat dengan Kak Sal. First time kot buat reflexology so sah-sah la aku banyak tanya kan. :3

Dah lama kedai ni bukak?
Kak, susah tak nak belajar reflexology ni?
Macam mana akak rasa bahagian2 tu eh?
and bla bla bla...

Dorang kat situ semua pakai cermin mata hitam. Maybe taknak kita rasa tak selesa kot.

Pastu akak tu tanya, aku studi kat UKM ambik kos apa.
And I said, TESL.
Dia tanya lagi nanti kerja jadi apa.
Aku jawab la, insyaallah cikgu. Tak pun lecturer kot.
Then she said,

" Suara lembut macam ni jadi cikgu? Mesti orang dia pun lembut kan. Untunglah murid awak nanti, dapat cikgu lembut."

Lol.

Kak, suara saya lembut? Hehew :3 Akak jangan tertipu, tu cover jek tu. Ahak.
Saya lembut kak? Er, silap rasanya tu. Saya, heartless. Eheh.
Untung student dapat cikgu lembut? Uiks, I have to disagree on that. -.-

There, tamat lah sesi reflexology. Best best. Badan pun rasa ringan je. Hehe. Kakfa pun cakap body massage dia best. So I guess not bad lah kan. Sambil tolong dorang, sambil kita bagi badan kita lega. :)

Babai!

No comments:

Post a Comment