Monday 9 September 2013

Hantu Samsung?

Assalamualaikum.

Okay, aku tahu kalau ikut previous entry this time aku patut post UKM Episod 3. Tapi tak kira, biar dulu benda tu. Aku nak cerita pasal satu hal ni.

As I ada dua numbers, so I pakai dua phones. Ehem, bukan nak membazir ye, lagi nak jimat. Maxis ke maxis, celcom ke celcom. Tayah nak buat muka menganjing tu bila baca. Tak baik. Ehek.

So this is about my Galaxy Y. Nak kata baru tak baru la. Krismas 2011 dulu. Tapi memang dah selalu jatuh pun. Terlepas masa nak tarik boot kereta la. Tersepak la. Jadi ala-ala bola besbol la anak sedara I buat.

Haih -_-‘

Then I masuk UKM. Masuk Kolej Dato’ Onn ni. 
Okay, before this ada la jugak kan phone tu dia tiba-tiba mati sendiri. Pastu boleh on semula. Ataupun, dia mati sebab takde battery. But the thing here is, dekat sini, setiap saat Incik Galaxy Y ni mematikan dirinya sendiri and lepas tu dalam tak sampai sesaat jugak beliau menghidupkan dirinya sendiri. Kadang-kadang tu bila aku tengok, oh, battery kosong rupanya. Fine la, aku charge la. Pernah haritu, betapa nak eksperimen, aku charge 8 jam betul phone tu. Lepas tu dia boleh on. Alhamdulillah. Tapi kejap je. Paling lama pun dalam 5 minit centu. Sempat aku tengok kut la ada mesej masuk ke apa ke, lepas tu baru je nak touch screen dia padam semula. Kadang-kadang tu, in the middle of jawab call orang, dia mati. If taip text cepat-cepat pun, baru je nak tekan send, dia mati.

Tak ke annoying tu?!

Okay fine, maybe battery tu kena tukar. Yelah, memang dalam setahun lebih ni aku tak pernah tukar pun. So aku tukar la. Habis rm30 kot buat tukar tu saja. Tapi, sama je. Cengghitu jugak. Pelik sungguh.

Stresssssss I tahu tak. -______-‘’

Yang buat masalahnya lagi, elok aje aku keluar dari blok bilik ni, dia terus boleh on. I mean, hidup terus. Hm. Kalau dekat luar pun kadang-kadang ada jugak tetiba mati tapi tak la sekerap masa dekat blok bilik.
Serius, dekat dalam kolej ni, mana-mana pergi elok aje dia. Masuk aje blok, dia mati. Dia buat hal. Dekat fac ke, dekat mana ke, boleh je on.

So tadi I lunch dengan Teslians kan. Cerita la pasal ni.

And suddenly Mimi cakap,

“ Eee Ain, entah-entah ada apa-apa tak? Hantu Samsungggg. Takutnyaaaa.”

Haha.
Memang aku gelak. Mengarut betul si Mimi ni. Takde kejadahnya nak hantu Samsung apa segala bagai.

Tapi.
Tapi.
Tapi, memikirkan yang roommate aku cerita pasal malam tadi, pasal dia rasa dia kena tindih sampai dia tak larat nak panggil aku yang tidur kat katil seberang aje ni, aku macamm, hmmmm.

Haish.

Tolong la incik Galaxy Y. Awak tahu tak yang awak tu adalah spesies android? Which means, I boleh check my mail, my whatsapp, my blogs and stuff through you. The other phone tu biasa je. Dia tak istimewa macam awak. Please la. Jangan la paksa aku buang or trade in kau wahai Incik Galaxy Y. Sedar la sikit kau tu barang pertama aku beli 100% duit aku sendiri. Dah la beli time kau baru keluar, time kau tengah bajet bajet cam retisss hots gituw kan. Plus, kau barang terakhir aku beli dengan Ibu.


Jangan la macam ni. Kesian la dekat aku. :’(

No comments:

Post a Comment